[O1] Analiza błędów z VAGa - szukanie usterki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tohen
    Classic
    • 2011
    • 3

    [O1] Analiza błędów z VAGa - szukanie usterki

    krzynol a co tam u was za jazda ? z domów was wywlekli :shock: :?: czy to w innym miejscu ten wyciek gazu ?
  • konfucjusz
    Classic
    • 2010
    • 13

    #2
    [O1] Analiza błędów z VAGa - szukanie usterki

    Mam Octavię 1.6, 75KM z LPG.
    Kilka dni temu żona jadąc autem zauważyła, że zapaliła się sygnalizacja AIRBAGu, zgasło radio i zwolnił/wyłączył się wentylator nadmuchu. Po chwili wszystko wróciło do normy a sygnalizacja zgasła. Na następny dzień auto w trakcie jazdy "umarło". Po prostu zachowało się tak jakby ktoś wyłączył kluczykiem silnik. Totalny brak prądu. W kolejnym dniu auto bez problemu zapaliło i przejechało 200 metrów po czym znów "umarło". Charakterystyczne jest to, że po awarii nie pali się sygnalizacja akumulatora, nawet przy starcie.

    Dziś została podpięta kod kompa i oto rezultat:

    1)-516-styki biegu jałowego-F60
    Nieprawidłowy sygnał-błąd sporadyczny

    2)-17978-Moduł sterujący zablokowany
    brak osprzętu/nie związany ze sprzętem-błąd sporadyczny

    3)-1249-Wtryskiwacz cylindra 1-N30-
    przerwa lub zwarcie do masy-błąd sporadyczny

    4)-1259-przekaźnik pompy paliwa J17
    przerwa lub zwarcie do masy-błąd sporadyczny

    5)-282-Regulator położenia przepustnicy V60
    Obwód przerwany-Błąd sporadyczny

    Podpinając kompa do LPG również wyświetliły się błędy zbyt niskiego napięcia LPG.

    Po uruchomieniu samochodu (odpalany z kabli) ładowanie wyglądało w porządku ok.14V
    Silnik pracował ok 30 minut i zachowywał się normalnie. Po wyłączeniu wielokrotnie uruchamiany palił na dotyk. Jednak nie ma do tej pory sygnalizacji akumulatora.

    Ktokolwiek ma coś konstruktywnego do powiedzenia to proszę o wpisy

    Komentarz

    • paulob1
      Rider
      • 2008
      • 470
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Sprawdź napięcia ładowania akumulatora, powinno być 13,8- 14,4V przy wyłączonych odbiornikach. Jeśli kontrolka aku nie świeci, możesz mieć uwalony moduł regulatora napięcia przy alternatorze. Sygnał do kontrolki pochodzi od tego modułu.

      Komentarz

      • konfucjusz
        Classic
        • 2010
        • 13

        #4
        Jest tak jak piszesz tj. 13,8/14,1 V napięcie ładowania przy włączonych/wyłączonych światłach mijania. Kontrolka aku w ogóle nie świeci.

        Jak sprawdzić moduł regulatora napięcia???

        Komentarz

        • dziuba4040
          Classic
          • 2010
          • 8

          #5
          WITAJ konfucjusz


          MIAŁEM PODOBNE OBJAWY TYLKO NIE UDAŁO MI SIĘ USUNĄĆ USTERKI:


          3)-1249-Wtryskiwacz cylindra 1-N30-
          przerwa lub zwarcie do masy-błąd sporadyczny

          MUSISZ SPRAWDZIĆ MASĘ która znajduje się obok AKU..A po prawej stronie nieco niżej, tam są 3 brązowe kable masowe one lubią być zaśniedziałe na konektorkach ,powinno pomuc
          pozdrawiam :wink:

          [ Dodano: Nie 19 Gru, 10 22:37 ]
          napięcia ładowania akumulatora, powinno być 13,8- 14,4V jeżeli NAPIĘCIE mieści się w tych granicach to regulator jest OK. :!:
          P.D
          MOJE MARZENIE
          OKTAWIA
          1,9TDI

          Komentarz

          • konfucjusz
            Classic
            • 2010
            • 13

            #6
            Dzięki dziuba4040

            Czy nikt nie miał podobnego przypadku?

            Jak pech to pech żonie rozbili Tigrę a moja O1 padła.
            Teraz po wyrwaniu ósemki czuję się jak zarzynane zwierzę i nawet nie ma czym do apteki podjechać.
            Może jednak ktoś zna powód ??

            Komentarz

            • Guguś
              L&K
              S_OCP Member
              • 2008
              • 1212

              #7
              konfucjusz, jeżeli masz dwa kluczyki to spróbuj przejechać się z drugim kluczem a obecny zostaw w domu.

              Może z immo coś się pierniczy, może z pętlą
              __________________________________

              Witaj szkoło, żegnajcie kochane pieniążki.

              Komentarz

              • konfucjusz
                Classic
                • 2010
                • 13

                #8
                Gdyby z immo były problemy to czy sygnalizacja nie zadziałałaby?
                Intryguje mnie brak sygnalizacji aku.

                Komentarz

                Pracuję...